Straipsnio turinys
Naujoje ataskaitoje pateikiamas vilčių teikiantis dabartinės ir būsimos CBD rinkos Europoje vaizdas. Nagrinėjame, kaip, kada ir kodėl (arba kodėl ne) žmonės vartoja CBD produktus.
CBD praturtintų produktų atsiranda visur – nuo vietinių maisto prekių parduotuvių iki pagrindinių gatvės vaistinių. Apie galimą CBD naudą yra gerai žinoma, tačiau kiek žmonių iš tikrųjų jį įtraukia į savo kasdienę veiklą? Ar didėja CBD apetitas, nes kanapės (ir požiūris į jas) tampa vis laisvesnės?
Naujausioje CBD rinkos Europoje ir Jungtinėje Karalystėje ataskaitoje teigiama, kad CBD šiuo metu yra vienas populiariausių sveikatingumo produktų Europoje.
Pramonės analitikų „Prohibition Partners” paskelbtoje Europos CBD ataskaitoje apskaičiuota, kad 2022 m. Europoje parduota CBD produktų už kiek mažiau nei 1,7 mlrd. eurų. Tikimasi, kad iki 2026 m. šis skaičius išaugs iki šiek tiek mažiau nei 2,6 mlrd. eurų.
Taigi, kas lemia CBD sėkmę?
Autoriai ją sieja su:
- Didėjanti žmonių, kurie teigia vartojantys CBD produktus, dalis.
- CBD produktų atgimimas Europos lentynose po Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo.
- Tęstinį maisto ir gėrimų produktų pardavimą teisiškai „pilkomis” sąlygomis, taip pat padidėjimą, kurio tikimasi apie 2023 m. pabaigą, kai bus galima prekiauti visiškai patvirtintais naujais CBD produktais.
Kalbant apie CBD vartojimą Europoje, 11 % iš 5234 apklaustųjų per pastaruosius 12 mėnesių vartojo CBD produktą, o 4 % teigia, kad CBD vartojo tam tikru gyvenimo laikotarpiu (tačiau ne per pastaruosius 12 mėnesių dėl įvairių priežasčių, kurios išsamiau aptariamos ataskaitoje).
Žinomumas apie CBD Europoje yra aukštas – šiek tiek daugiau nei pusė apklaustųjų yra bent girdėję apie CBD produktus. Tikėtina, kad taip yra dėl geresnių žinių apie CBD saugumą ir veiksmingumą, jo įtraukimo į greito apyvartumo prekių (FMCG) produktų portfelį ir didėjančio CBD produktų paplitimo pagrindiniuose mažmeninės prekybos tinkluose.
Pažvelkite į toliau pateiktus duomenis ir ištirkite septynias pagrindines CBD vartotojų tendencijas, pateiktas ataskaitoje.
Kuri Europos šalis pirmauja pagal CBD vartojimą?
Lenkija pirmauja pagal CBD vartojimą. Tačiau daugiau žmonių Ispanijoje CBD vartojo iki praėjusių metų
Didžiausias CBD vartojimo per pastaruosius metus paplitimas nustatytas Lenkijoje, kur beveik 15 % apklausos respondentų nurodė, kad per pastaruosius metus vartojo CBD produktą. Tai atitinka Lenkijos, kaip CBD produktų gamybos ir platinimo centro, raidą.
Italijoje CBD per pastaruosius metus vartojo mažiausiai – 8 % apklaustųjų, tačiau taip gali būti dėl to, kad Italijoje CBD paprastai vadinamas „lengvosiomis kanapėmis” ir kai kurie vartotojai gali neatpažinti jo kaip CBD produkto. Šie rezultatai patvirtina, kad CBD šiuo metu yra plačiai perkamas plataus vartojimo prekių produktas daugelyje Europos šalių, nepaisant to, kad trūksta reguliavimo ir bet kokio įstatymų vykdymo užtikrinimo.
Kiek kartų per savaitę žmonės vartoja CBD?
Dauguma žmonių Europoje CBD vartoja tik retkarčiais. Tačiau antra pagal dydį žmonių grupė CBD vartoja kartą per dieną ar dažniau
Nors 11 % respondentų nurodė, kad per pastaruosius metus vartojo kokį nors CBD produktą, apie 35 % CBD vartotojų savo vartojimą per pastaruosius 12 mėnesių priskyrė prie nedažnų arba atsitiktinių, t. y. rečiau nei kartą per mėnesį.
Šis skaičius byloja apie tai, kad žemyne yra daug žmonių, kurie bent jau domisi CBD produktais ir yra pasirengę juos išbandyti arba jais pasikliauti trumpą laiką per metus.
Apie 39 % vartotojų nurodė CBD vartojantys kartą ar dažniau per savaitę. Tai yra dalis gyventojų, kurie CBD produktus įtraukė į savo kasdienį gyvenimą, dažnai kaip sveikatingumo rutinos dalį.
Kokio amžiaus yra dauguma CBD vartotojų Europoje?
Jaunimas CBD vartoja dažniausiai. 51-55 metų amžiaus žmonės dažniausiai niekada nėra girdėję apie CBD
Apskritai CBD dažniau vartoja jaunoji karta, o ne 50 metų ir vyresni asmenys. Tai normalu naujoms pramonės šakoms, kai jauni vartotojai yra atviresni išbandyti naujus produktus, o vyresnės kartos gali užtrukti ilgiau, kol juos priims.
Europoje 18-24 metų amžiaus respondentas apie CBD vartojimą per pastaruosius metus nurodo maždaug dvigubai dažniau nei 50-60 metų amžiaus respondentas. Be to, apie CBD girdėjusių žmonių procentinė dalis yra daug didesnė jaunesnėse kartose, kuriose naujos tendencijos plinta greičiau, ypač susijusios su sveikatingumu.
Niekada apie CBD negirdėjusių žmonių paplitimas pasiekė aukščiausią tašką 51-55 metų amžiaus kategorijoje, tuo tarpu 18-24 metų amžiaus kategorijoje esantys žmonės buvo labiausiai „informuoti” apie šiuos produktus.
Kaip žmonės vartoja CBD?
Siekdami suprasti dabartinę rinkos padėtį, „Prohibition Partners” apklausė 955 CBD vartotojus dėl jų pirkimo įpročių.
Apskritai akivaizdu, kad aliejai ir tinktūros tebėra populiariausias produktų formatas – daugiau nei 56 % praėjusių metų CBD vartotojų nurodė, kad šiek tiek vartoja abu šiuos produktus. Tai logiška, nes aliejai yra gerai pažįstamas produkto formatas sveikatingumo kategorijoje. Be to, aliejai yra lengvai dozuojami ir yra plačiai paplitę visoje Europoje, iš dalies kaip teisiškai „pilkieji” maisto papildai, taip pat kaip kosmetika, kurią galima naudoti lokaliai, o kai kuriais atvejais ir nuryti kaip įprastą CBD aliejų.
Kanapių žiedai šiuo metu yra antras labiausiai paplitęs CBD produktų vartojimo būdas žemyne, aplenkdamas atitinkamai maisto ir gėrimų formatus. Kaip aptarta pirmiau, skirtingose šalyse CBD gėlės reglamentuojamos labai skirtingai. Kai kuriose, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje, CBD gėlės teoriškai negali būti parduodamos, ypač kaip tabako pakaitalas, o Italijoje ir Ispanijoje liberalesni reglamentai leido suklestėti „lengvų kanapių” rinkai.
Įvairių CBD produktų vartojimas labai skiriasi įvairiose amžiaus grupėse. Apskritai šį pasiskirstymą galima atsekti pagal tai, kad žinomus produktų formatus, tokius kaip aliejai, kapsulės ir tabletės, dažniau vartoja vyresnio amžiaus žmonės, o Europos lentynose esančius naujoviškesnius produktų formatus, tokius kaip vaistažolės, gėlės, e. cigaretės ir garintuvai, vartoja jaunesnio amžiaus žmonės.
Galima tikėtis, kad artimiausiais metais ši tendencija išsilygins. CBD gėlėms tapus vartotojams labiau priimtinu produkto formatu, o reguliavimo institucijoms lengviau atskirti legalius ir nelegalius produktus, daugiau parduotuvių pradės jų siūlyti. Taip pat tikimasi, kad nauji ir inhaliuojamų produktų formatai – gėlės ir garintuvai – bus tinkamai reglamentuoti artėjant tabako reglamentų atnaujinimui Europoje.
Kodėl Europoje žmonės nevartoja CBD?
Respondentų, kurie nurodė, kad yra girdėję apie CBD, bet per pastaruosius 12 mėnesių jo nevartojo, buvo klausiama, dėl kokių priežasčių jie nevartoja CBD. Ataskaitos duomenimis, vyraujanti priežastis, kodėl žmonės nevartoja CBD produktų, yra netikėjimas, kad žiniasklaidoje ir CBD rinkodaroje daug aptarinėjamas sveikatinamasis poveikis jiems nebus veiksmingas. Daugeliu atvejų tai gali būti tiesa.
Tačiau kai kurie veiksniai gali klaidinti vartotojus, pavyzdžiui, nepakankamas informuotumas apie dozavimą, pavyzdžiui, kai vartotojai bando labai mažus kiekius arba bando nepakankamai ilgai, o paskui atsisako, nes nepajunta teigiamo poveikio.
Kaina yra antra pagal dažnumą priežastis, dėl kurios vartotojai nevartoja CBD produktų. Kai lentynas pasieks daugiau produktų, ypač atsiradus legaliems naujiems maisto produktams, kainų spaudimas greičiausiai sumažins CBD produktų kainą Europoje, o tai gali paskatinti vartotojus juos išbandyti.
Kitas tris dažniausiai pasitaikančias priežastis CBD pramonė gali spręsti tiesiogiai: didinti rinkodarą, susijusią su CBD produktų įsigijimo šaltiniais, didinti švietimą apie CBD teisėtumą ir, galiausiai, didinti švietimą apie naujausius CBD saugumo ir veiksmingumo tyrimus. Šios iniciatyvos labai padėtų išspręsti šias kliūtis, trukdančias vartotojams patekti į rinką.
Ar tikėtina, kad ne CBD vartotojai per ateinančius metus išbandys CBD?
Daugelis ne CBD vartotojų vis dar nėra tikri dėl CBD. Tačiau beveik 10 proc. teigia, kad ateityje jį išbandys
Visi rodikliai, kuriuos „Prohibition Partners” ištyrė, apklaususi žmones visoje Europoje, rodo, kad vartotojų skaičius ir vartojimo apimtys Europoje vis dar palaipsniui didėja.
Apie 8 % žmonių, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nevartojo CBD produktų, nurodė, kad ketina juos vartoti per ateinančius 12 mėnesių. Tai reikš didžiulį ankstesnių ir naujų vartotojų antplūdį į rinką. Ir tai prieš įvertinant 35 % nevartojančiųjų, kurie per ateinančius 12 mėnesių „apsisprendžia” dėl CBD produktų vartojimo.
Ar CBD vartotojai ir toliau vartos CBD per ateinančius 12 mėnesių?
Daugiau nei du trečdaliai CBD vartotojų tęs arba padidins vartojimą. Tačiau beveik penktadalis visiškai nutrauks CBD vartojimą
Prohibition Partners taip pat paklausė dabartinių vartotojų, kaip, jų nuomone, pasikeis jų vartojimas per ateinančius 12 mėnesių. Daug (36 %) vartotojų nurodė, kad per ateinančius 12 mėnesių sumažins arba nutrauks CBD produktų vartojimą.
Toks didelis apyvartos rodiklis dabar yra įveikiamas jaunai pramonei, tačiau vertas atidaus ūkio subjektų dėmesio, nes ilgainiui pramonei išlaikyti reikės patikimo pajamų generavimo ir stabilios vartotojų bazės.
Papildoma įžvalga: CBD paieškos tendencijos „Google”
Rezultatai rodo bendrą susidomėjimo CBD pirkiniais „Google” paieškos sistemoje didėjimo tendenciją daugumoje Europos šalių. Kai kuriose šalyse pastaraisiais metais buvo pasiektas aukščiausias taškas, pavyzdžiui, Italijoje ir Vokietijoje, kurios savo aukščiausius taškus pasiekė 2018 m. ir 2020 m., nors susidomėjimas išlieka didelis.
Vokietija yra šalis, kurioje vidutinis susidomėjimas per pastaruosius trejus metus sumažėjo labiausiai. Šiuos duomenis galima palyginti su tomis pačiomis tendencijomis, kurios stebimos JAV, kur nuo 2019 m. užfiksuotas stiprus susidomėjimo CBD mažėjimas.